02 juli 2007

Overval

Ons gemeenteraadslid, Joël Fassaert, deed tijdens de gemeenteraad van juni zijn beklag over de onveiligheid waarmee vrachtwagen bestuurders meer en meer af te rekenen krijgen. Hij was dermate boos dat hij zijn ongenoegen wereldkundig maakte via een schrijven dat verspreid werd onder de gemeenteraadsleden en het aanwezige publiek. Maar laten wij Joël zelf aan het woord via zijn brief:

“Geachte Mevrouwen en Heren,

Vorige week stond er in de krant dat er in de Voorthoek dieselolie werd gestolen uit een vrachtwagen en dat de bestuurder van deze vrachtwagen dit rond 22.00 uur ontdekte. Hier volgt wat er eigenlijk is gebeurd!!!
Rond 21.40 uur was ik in de ambachtelijke zone Stekene mijn vrachtwagen aan het loskoppelen van de aanhangwagen ,toen er een auto met Poolse nummerplaat voorbij-
reed. Toen ik van mijn vrachtwagen afstapte,stonden twee Poolse mannen reeds naast mijn wagen.
De één had een lege plastic jerrycan bij zich en in de andere hand een plastic darm. Deze sprak me aan en zei: ”Chauffeur mazout,mazout”.
Toen ik de weg wilde uitleggen naar het dichtstbijzijnde benzinestation, greep de andere me bij de keel en scheurde het hemd dat ik droeg helemaal kapot en alsof dat nog niet genoeg was,heeft hij me ook een steek met een houtbeitel in mijn rechterzijde gegeven.
Gelukkig is dit door mijn snelle reactie bij een schaafwond gebleven.
Toen de twee heren merkten dat er tegenstand kwam, hebben ze het hazenpad gekozen.
Is dit voorval dan niet weer een duidelijk bewijs dat ook in ons normaal rustig dorp de misdaad moet aangepakt worden of moet ik me de volgende maal laten vermoorden voor 30 liter dieselolie vóór er camerabewaking komt?????????
Regelmatig is er in de ambachtelijke zone vandalisme,diefstal uit vrachtwagens of zelfs hele vrachtwagens die verdwijnen.
Toch moet ik zeggen dat onze agenten snel ter plaatse waren,zeker als je weet dat slechts 4 agenten constant rondrijden (2 ploegen van 2)voor de volledige politiezone Sint-Gillis-Waas/Stekene. De gemeenten die door deze 4 dappere agenten worden beveiligd zijn: De Klinge, Meerdonk, Sint-Gillis-Waas, Sint-Pauwels, Kemzeke, Stekene, Koewacht en Klein Sinaai.
Denk aan het geval van Joe Van Holsbeek, toen zijn ook de daders( toevallig ook van Poolse afkomst) herkend door de camera’s.
Wat is uw mening: camera’s of geen camera’s?”
Getekend: Joël Fassaert
Gemeenteraadslid

Geen opmerkingen: